A modern marketing .

A modern marketing nem másról szól, minthogy a márka történetének központjába magát az embert helyezzük, ezután feltöltjük őket élményekkel, melyeket az adatokból ismertünk meg, így érzik, hogy foglalkozunk velük. A márkának nagy erőfeszítéseket kell tennie azért, hogy a modern emberek figyelmét magára vonja. Elavultak már azok a trükkök, mikor hirtelen megszakító stratégiát vetnek be a hatás érdekében. Csak a fogyasztó szerepe változott, a márkáé nem. Napjainkban a fogyasztók az év 365 napján napi 24 órában állnak kapcsolatban a technológiával, ezáltal ők az információk és szabályok igazi irányítói. A modern marketing pedig összeköti a fogyasztókat a saját szabályaik mentén, segítségül véve azokat az adatokat, melyek igazán személyes élményt biztosítanak és igazi kapcsolatokat az emberekkel. Azzal, hogy tengernyi adathoz lehet hozzáférni, igazán egyedi stratégiákat tudunk létesíteni, melyek összeolvasztják a fizetett, magán média csatornákat, így nélkülözhetetlenek tudunk maradni a tempósan fejlődő világunkban. A Blue Fountain Media szabadalmaztatva van, alap stratégiája, hogy gyorsnak lett megtervezve. Az optimális működéshez felhasználjuk az adatokat, odaillő üzleti információkat gyűjtünk be, a stratégikus marketinget ötvözzük a tudománnyal, és nem utolsó sorban mindig az embert tesszük első helyre – a modern ügyfeleknél ez a siker fő eleme. 

 

Kíváncsi vagy, mi lesz a következő marketing lépcsőfok?

Nézzük meg együtt!

Emberközpontú megközelítés

 

A vezető világmárkák a marketinget veszik igénybe a közönség kapcsolatok kialakítása érdekében. 

Nem az a stratégiájuk, hogy elbújnak egy logó takarásában, hanem pont ellenkezőleg: az empátia kimutatására használják fel, zavartalan beszédre, majdnemhogy megjósolják az ügyfél álmait, miközben az még meg sincs álmodva szinte. Építkeznek a hosszan tartó hűséges kapcsolatra, így védekeznek a konkurencia ellen. Ezen kapcsolatok létrejöttéhez szükségesek az emberközpontú élmények. Így a márkának meg kell értenie, mi motiválja a közönséget, miért olyan a viselkedése és miért azt a döntést hozza, amit, látnia kell az üzleti célirányt és magát a verseny színterét. 

 

A kapcsolat kétirányú

 

Akkor honnan is jön az ember központú élményhez nélkülözhetetlen betekintés? Csak egy rövidke szó a válasz: adat! Az adatoknak rengeteg szerepe van: segítségükkel könnyedén megérthetjük a közönséget, és a legrövidebb elérési útjukat is megtalálhatjuk, ugyanakkor rácáfolhat az előzőleg magadban kigondolt téves elképzeléseidre, és nem utolsó sorban segít létrehozni azt a digitális élményt, amit elterveztél. 

Létezik olyan dolog is, amit nem tud egy adat – az adat nem fogja definiálni, ki vagy te. Próbálkozhatsz azzal, hogy te legyél a minden, de ez bizalmatlan kapcsolathoz vezethet. Plusz adalékként az az identitás, amit az adatok által építünk ki, nem építi a kapcsolatot a valódi emberekkel. 

Az legyen a fő szempont, hogy ismerjük meg a közönséget, ne pedig az, hogy azt mondjuk, amit hallani szeretnének. A történetet olyan módon kell mesélni, hogy mindenki, aki hallgatja, együtt rezegjen. Közös kapcsolódási pontokat kell feltárni, amik által létesülhet egy tiszta, őszinte interakció. 

 

A kontextus és a tartalom keveréke

 

Nagyon megnőtt az igény az emberközpontú élményekre, így a marketing is igyekszik naprakész lenni. Aki részt vesz a digitális világban, annak nem elég az egyén szintjén működni, kölcsönös együttműködésre van szükség. Ez a különleges együttműködés pedig legyen gyors, rugalmas és fogékony a változásokra. 

 

Amely márkának nincs integrált marketingje, annak igazán nagy feladat lehet a személyes élmények megteremtése. Szükség van az együttműködésre két gyors szakértő csapatnak ahhoz, hogy létrejöjjön a digitális rész, és a folytonos változások miatt flexibilisnek kell lenni ahhoz, hogy az akadályokat gördülékenyen vegyük. Erre is van megoldás, marketing csapatunk kifejlesztett egy szabadalmaztatott, sprint alapú metodikát, ami – elég sokszor különböző – adatok alkalmazásával tudósítja a történet alapú megközelítést. Ennek az első lépése az összes hozzáférhető adat begyűjtése – márka, közönség, konkurencia, vállalatok, és még sok minden – online és offline származásúak hasonlóképpen. A mélyrehatoló analizáció után személyiségeket fejlesztenek ki, melyek legjobban passzolnak a márkához – így lehet tervezni a megfelelő ügyfelekre. Miután kiismertük a célcsoportot, megalkotunk egy olyan tartalmat, ami igazán megfelel a célcsoport elvárásainak. 

Több eszközzel és végeláthatatlan elemzésekkel tökéletesítjük a végeredményt, ezáltal visszajelzésekhez jutunk, hogy elégetettek lesznek – e a tartalommal. Ha nem elég optimális a működés, akkor tovább alkalmazkodunk és fejlesztünk, a minél sikeresebb végeredmény legyen a visszatérés tárgya. 

A BFM- nél arra használjuk fel az adatot, hogy a célközönség a legtesthezállóbb történeteket kapja, tesszük mindezt jó helyen, jó időben. Tisztában vagyunk vele, hogy az „én is” taktika és az elavult marketing nem fogja magához vonzani a modern ügyfeleket – a siker kulcsa a személyre szabott átélhető élményekben rejlik.