A márkák még sosem gyűjtöttek be ennyi adatot, mint manapság.

A márkák még sosem gyűjtöttek be ennyi adatot, mint manapság. Ám lehetetlen küldetésnek tűnik ezekből az adatokból értékes, használható betekintést nyerni. 

Az üzleti döntések mozgatórugói az adatok – de ha most még nem, akkor a közeljövőben ez lesz a cél. Az adatok megmutatják a lehetőségeket, ezáltal segítenek a márkáknak a tévedések elkerülésében. Így hát nincs min csodálkozni, hogy a márkák minél több adatot szeretnének begyűjteni. Nem az adatok megszerzésével van a baj.

A baj ott kezdődik, hogy mit kezdenek majd azzal a hatalmas mennyiségű összegyűjtött adattal. Mit takar ez? És ha érted is a jelentését, mit teszel? Ezek a kérdések nem az adatokra vonatkoznak, hanem inkább a betekintésre. Ha nem értjük meg az adatot, kihagyhatjuk a felkínálkozó lehetőségeket, így esetleg ugyanazt a hibát is elkövethetjük, amit anno már megtettünk. 

Mi pont ezért vagyunk itt: nem csupán adatokat gyűjtünk, hanem segítünk feltérképezni a betekintéseket. Mondanunk sem kell, hogy mi hatékonyan használjuk ki ezeket a betekintéseket, amiket az adatok biztosítanak, és segítünk egy digitálisan fejlett üzletet létesíteni a nyerőbb stratégiai döntések meghozatalával. Hogyan tesszük mindezt? 

Nem csak számokat gyűjtünk, hanem kontextust is. Kihasználjuk a csapatok szakértelmét és egy integrált marketinges együttműködést hozunk létre, ami új kérdéseket és új nézőpontokat szül, majd magunkhoz vesszük az analitikus tűzerőt, hogy minden kérdésre választ tudjunk adni. 

 

Emberek vagyunk

Tisztában vagyunk az adatok létfontosságával. Azonban egy adatnak nem azonos a szerepe a történettel.

Ez az oka, hogy az adatokat ember – és történet központúan közelítjük meg. Azért nevezzük magunkat ember központúnak, mert missziónknak éreztük, hogy a számokon túllépve megnézzük, mit tudunk a márkádat elérni kívánó emberekről. Kutatásaink segítenek új nézőpontokat feltárni, amiket le lehet tesztelni a jövő marketing kampányaiban. 

Történet központúak pedig azért vagyunk, mert tisztában vagyunk vele, mennyi mindent mesélnek el az adatok, de azt nem, hogy mi kik vagyunk és mit kell mondani. Az adatok segítenek annak megértésében, hogy tetszik– e az adott történet az embereknek, vagy máskor jobban is el lehetne mesélni, de azt a márkát nem helyettesítik, ami lojalitást, motivációt ébreszt a valódi emberekben. 

 

Szeretnéd, ha a számok beszélnének? Beszéljünk!

BFM Kapcsolat

Nézőpont


 

A kulcs a betekintés szó – az adatvizualizáció rendkívül hasznos. Ha több helyről halászod az adatokat, majd egy nagy egésszé összegyúrod – valójában nem lesz, ki megállítson. Ahhoz, hogy az adatot a lehető legjobban használjuk fel, egy csapat szükséges, aki megadja a kontextust és meggyőződik róla, hogy a jó kérdéseket teszitek fel. Ha sikeres és gyors üzleti döntést szeretnél, nincs sok idő a betekintésre, ami alapján ezeket a döntéseket meghozzuk majd. 

A szervezet adatainak integrálására többféle üzleti platformmal dolgozunk. Ezeknek az a célja, hogy ne csak a táblázatokat finomítsuk, hanem befolyásoljuk az üzletet és a márkát azzal, hogy nyilvánvalóan, tisztán megmutatjuk a dolgok állását. Ha jobban látjuk az adatot, és könnyebben betekinthetünk, ezerszer könnyedébben megérthetjük, hogy mi a márka valódi célja. 

 

Stratégia és megvalósítás

Az adatokra nem csak azért van szükség, hogy megértsük a kampány működését – ez a motorja az egész stratégiai megközelítésnek. A marketing stratégia kiemelkedő alappillérei az adatgyűjtés és az elemzés, ez viszi jó a jó irány felé a márkát. Mikor beindul a marketing, rendszerint begyűjtjük az adatokat szinte az összes létező lelőhelyről: első felektől, harmadik felektől, konkurenciától, az egész iparról, közönségről, a platformról - online és offline adatokat egyaránt. Mániákusan gyűjtjük az adatokat, amik majd a marketing kampányaink alapjául szolgálhatnak. Adatelemzés szemszögéből ennek az üzleti megközelítésnek az a pozitív velejárója, hogy így reálisan tudjuk mérni a teljesítményt a valós idejű (vagy legalábbis majdnem valós idejű) kapcsolatnak köszönhetően, ami pl. az eladások és a hirdetések közt áll fenn egy régióban. 

Mindezek mellett a mi csapatunk összedugja a fejét a cég csapatával, így közösen gyorsabban és hatásosabban dolgozzák fel az adatokat, ami által a döntés meghozatala naprakészebb lesz. Annál jobb leszel a folyamatosan változó versenyben, minél gyorsabban megteszed a lépést a körülményekhez alkalmazkodva. 

 

Emberek leszünk

Jó dolog az adat, de nem tudja magát a történetet helyettesíteni

Ezért van nekünk ember – és történet központú adatmegközelítésünk. Emberközpontúak azért vagyunk, mert a márkát kereső embereket szeretnénk megismerni úgy, hogy a számokon túlnézünk. A felfedezéseink elmesélik, kik is vagyunk mi valójában és mit kell mondanunk. Az adat segítségével megláthatjuk azt, hogy másokkal mennyire vagyunk hasonlóak, és hogyan fejleszthetjük ezt, bár ez nem egyenlő a márkával, ami iránt elkötelezettséget és motivációt éreznek az emberek.